Методичні рекомендації
щодо реалізації V – підсумкового - етапу
науково-методичної проблеми «Освітні стратегії соціалізації особистості
громадянського суспільства» у 2019-2020 навчальному році
- домагатися особистісного професійного зростання, саморозвитку та підвищення
власної фахової компетентності;
- створювати сприятливі умови для формування й розвитку інноваційних якостей
особистості, активізувати мотиваційно-пізнавальну діяльність учнів завдяки
застосуванню групових, діалогових, інтерактивних технологій;
- впроваджувати технології продуктивного навчання з метою стимулювання
креативності учнів;
- оновлення методичної системи вивчення української літератури та
урізноманітнення форм навчання шляхом використання сучасних інформаційних
технологій;
- активізувати роботу з творчо обдарованими школярами;
- підвищувати виховний рівень сучасного уроку, його творчий потенціал;
- забезпечувати оптимальні можливості для розвитку критичного мислення учнів,
формувати соціальну компетентність, пробуджувати через мистецтво слова
національну свідомість;
- підготовка випускників 11-х класів до зовнішнього тестування: використання для
тематичного оцінювання різнорівневих завдань, які містять у собі програмові
вимоги з української мови 5-11 класів;
- виховувати у школярів повагу до духовних скарбів українського народу, етнічну,
соціальну, гендерну, релігійну, індивідуальну толерантність, здатність формувати,
формулювати й активно відстоювати власну точку зору, свою систему життєвих
цінностей і пріоритетів, зберігати й примножувати кращі національні традиції;
- проводити роботу щодо розвитку та функціонування державної мови.
Звіт про роботу дидактичної майстерні вчителів української мови і літератури за 2018 - 2019 н.р.
Робота з учителями
дидактичної майстерності здійснювалася за такими напрямками:
-
формування мотивації до безперервного навчання,
організації самоосвітньої діяльності;
-
поглиблення знань і вмінь здійснювати аналіз навчальних
програм, підручників та працювати з ними при підготовці до уроків;
-
накопичення методичних матеріалів;
-
визначення проміжних і кінцевих цілей навчання,
виховання, розвитку творчої активності учнів.
Із талановитими
педагогами робота направлена на дальший розвиток їх здібностей і формування
творчого потенціалу.
Слухачі дидактичної
майстерні завжди впевнені, що на кожному
занятті їх чекає щось нове, цікаве для запровадження в практику, адже заняття в
школі, як правило, проводяться у вигляді активних форм: ділових ігор,
тренінгів, розв’язання педагогічних ситуацій, відвідування майстер-класів
учителів-методистів, моделювання ППД.
Педагогічні
міні-консиліуми з певних проблем, які практикуються під час занять із молодими
вчителями, дають змогу встановити індивідуальну траєкторію професійного
зростання молодого вчителя.
Особливою
популярністю користуються рубрики засідань:
·
„Через бар’єр труднощів”;
·
„Перші кроки до майстерності. Які вони?”;
·
„Перші кроки до володіння педагогічною технологією”;
·
„Про деякі „секрети” організації навчально-виховного
процесу”.
Робота з підвищення якості,
ефективності та результативності сучасного уроку – один із найважливіших
аспектів діяльності дидактичної майстерні. Молоді педагоги опрацьовують
літературу про сучасний урок, знайомляться з методикою викладання, досвідом
майстрів педагогічної праці.
Проведено 2 засідання дидактичної майстерні вчителів
української мови і літератури:
21 листопада 2018 року Практичне заняття у вигляді круглого столу «Формування творчої особистості, здатної до адаптації в
соціумі, шляхом використання новітніх технологій»
-
Ефективні технології пошуку, навчання і виховання обдарованих дітей
- Формування
соціалізованої особистості, національно свідомої шляхом поєднання традиційних
та інтерактивних технологій навчання на уроках української мови та
літератури.
26 квітня 2019 року Практичне заняття у вигляді
круглого столу
«Реалізація
сучасної шкільної мовно-літературної освіти, розширення професійної
компетентності та мобільності учителів української мови та літератури»
-
Сучасна мовно-літературна освіта
-
Професійна компетентність та мобільність учителя
-
Ефективні технології пошуку, навчання і виховання дітей
- Формування
соціалізованої особистості, національно свідомої шляхом поєднання традиційних
та інтерактивних технологій навчання на уроках української мови та
літератури.
Протокол №1
засідання дидактичної
майстерні вчителів української мови і літератури
від 21 листопада 2018 року
Присутніх – 16 учителів
Голова дидактичної майстерні: Федорова Інна Іванівна
Секретар
дидактичної майстерні: Якименко
Оксана Миколаївна
Розглянули питання:
1. Аналіз роботи дидактичної майстерні
за 2017 -2018 навчальний рік.
- Обговорення завдань на новий навчальний рік. Завдання,
які стоять перед учителями дидактичної майстерні на новий навчальний рік у
зв”язку з ІV
етапом роботи над новою науково-педагогічною проблемою «Освітні стратегії соціалізації
особистості громадянського суспільства» (вивчення
пояснювальних записок, методичних листів, рекомендацій Управління освіти щодо календарного та поурочного планування)
2. Практичне заняття у
вигляді круглого столу «Формування творчої
особистості, здатної до адаптації в соціумі, шляхом використання новітніх
технологій»
- Ефективні технології пошуку, навчання і виховання обдарованих дітей
- Формування соціалізованої
особистості, національно свідомої шляхом поєднання традиційних та інтерактивних
технологій навчання на уроках української мови та літератури.
3.
Вивчення передового досвіду вчителів :
- Корзун Катерина
Миколаївна, учитель української мови і літератури Нікопольської середньої
загальноосвітньої школи № 23 - " Формування творчої особистості, здатної до
адаптації в соціумі, шляхом використання новітніх технологій" .
Рішення:
1. Роботу дидактичної майстерні
оцінено задовільно. Членам дидактичної майстерні продовжити роботу з підвищення
методичного рівня та самоосвіти..
2. Залучати до роботи
методичні та літературні новинки.
3.
Дотримуватись рекомендацій Міністерства освіти, ДОІ ППО, міськво .
4.
Ураховувати в роботі особливості програм,
підручників.
5.
Продовжити роботу над удосконаленням власних
уроків, використовувати нові підходи до викладання предметів.
6. Активізувати
роботу з обдарованими дітьми. Використовувати в роботі
різноманітні методи, прийоми та
форми розвитку творчих здібностей учнів, ефективні технології пошуку, навчання і виховання
обдарованих дітей.
7. Глибоко вивчати передовий досвід
учителів Дніпропетровщини.
Протокол №2
засідання дидактичної
майстерні вчителів української мови і літератури
від 26 квітня 2019
року
Присутніх – 16 учителів
Голова дидактичної майстерні: Федорова Інна Іванівна
Секретар
дидактичної майстерні: Якименко
Оксана Миколаївна
Розглянули питання:
1. Аналіз роботи дидактичної майстерні
за 2018 рік.
2. Практичне
заняття у вигляді круглого столу «Реалізація сучасної шкільної мовно-літературної освіти,
розширення професійної компетентності та мобільності учителів української мови
та літератури»
-
Сучасна мовно-літературна освіта
-
Професійна компетентність та мобільність учителя
-
Ефективні технології пошуку, навчання і виховання дітей
- Формування
соціалізованої особистості, національно свідомої шляхом поєднання традиційних
та інтерактивних технологій навчання на уроках української мови та
літератури.
3.
Вивчення передового досвіду вчителів :
-
Михайльо Людмила Томашівна, учитель
української мови і літератури Настасівської загальноосвітньої школи
Томаківського району - «Сторітеллінг як спосіб передачі інформації
через розповіді історій»
Рішення:
1. Членам дидактичної
майстерні продовжити роботу з підвищення методичного рівня та самоосвіти.
2. Залучати до роботи
методичні та літературні новинки.
3.
Дотримуватись рекомендацій Міністерства освіти, ДОІ ППО, міськво .
4.
Ураховувати в роботі особливості програм,
підручників.
5.
Продовжити роботу над удосконаленням власних уроків,
використовувати нові підходи до викладання предметів.
6. Реалізовувати сучасну шкільну
мовно-літературну освіту,
розширювати професійну компетентність та мобільність учителів української мови
та літератури. Використовувати в роботі
різноманітні методи, прийоми та
форми розвитку творчих здібностей учнів, ефективні технології пошуку, навчання і виховання дітей.
7. Глибоко вивчати передовий досвід
учителів Дніпропетровщини.
Немає коментарів:
Дописати коментар