Дидактична майстерня

Методичні рекомендації
щодо реалізації V – підсумкового - етапу

науково-методичної проблеми «Освітні стратегії соціалізації особистості
громадянського суспільства» у 2019-2020 навчальному році

Учителям української мови і літератури:
- домагатися особистісного професійного зростання, саморозвитку та підвищення
власної фахової компетентності;
- створювати сприятливі умови для формування й розвитку інноваційних якостей
особистості, активізувати мотиваційно-пізнавальну діяльність учнів завдяки
застосуванню групових, діалогових, інтерактивних технологій;
- впроваджувати технології продуктивного навчання з метою стимулювання
креативності учнів;
- оновлення методичної системи вивчення української літератури та
урізноманітнення форм навчання шляхом використання сучасних інформаційних
технологій;
- активізувати роботу з творчо обдарованими школярами;
- підвищувати виховний рівень сучасного уроку, його творчий потенціал;
- забезпечувати оптимальні можливості для розвитку критичного мислення учнів,
формувати соціальну компетентність, пробуджувати через мистецтво слова
національну свідомість;
- підготовка випускників 11-х класів до зовнішнього тестування: використання для
тематичного оцінювання різнорівневих завдань, які містять у собі програмові
вимоги з української мови 5-11 класів;
- виховувати у школярів повагу до духовних скарбів українського народу, етнічну,
соціальну, гендерну, релігійну, індивідуальну толерантність, здатність формувати,
формулювати й активно відстоювати власну точку зору, свою систему життєвих
цінностей і пріоритетів, зберігати й примножувати кращі національні традиції;
- проводити роботу щодо розвитку та функціонування державної мови.


Звіт про роботу дидактичної майстерні вчителів української мови і літератури за 2018 - 2019 н.р.
  Робота з учителями дидактичної майстерності здійснювалася за такими напрямками:
-         формування мотивації до безперервного навчання, організації самоосвітньої діяльності;
-         поглиблення знань і вмінь здійснювати аналіз навчальних програм, підручників та працювати з ними при підготовці до уроків;
-         накопичення методичних матеріалів;
-         визначення проміжних і кінцевих цілей навчання, виховання, розвитку творчої активності учнів.
Із талановитими педагогами робота направлена на дальший розвиток їх здібностей і формування творчого потенціалу.
Слухачі дидактичної майстерні  завжди впевнені, що на кожному занятті їх чекає щось нове, цікаве для запровадження в практику, адже заняття в школі, як правило, проводяться у вигляді активних форм: ділових ігор, тренінгів, розв’язання педагогічних ситуацій, відвідування майстер-класів учителів-методистів, моделювання ППД.
Педагогічні міні-консиліуми з певних проблем, які практикуються під час занять із молодими вчителями, дають змогу встановити індивідуальну траєкторію професійного зростання молодого вчителя.
         Особливою популярністю користуються рубрики засідань:
·       „Через бар’єр труднощів”;
·       „Перші кроки до майстерності. Які вони?”;
·       „Перші кроки до володіння педагогічною технологією”;
·       „Про деякі „секрети” організації навчально-виховного процесу”.
Робота з підвищення якості, ефективності та результативності сучасного уроку – один із найважливіших аспектів діяльності дидактичної майстерні. Молоді педагоги опрацьовують літературу про сучасний урок, знайомляться з методикою викладання, досвідом майстрів педагогічної праці.
Проведено 2 засідання  дидактичної майстерні  вчителів  української мови і літератури:
21 листопада 2018 року       Практичне заняття у вигляді круглого столу «Формування творчої особистості, здатної до адаптації в соціумі, шляхом використання новітніх технологій»   
                                                                                                    
             - Ефективні технології пошуку, навчання і виховання обдарованих дітей
             - Формування соціалізованої особистості, національно свідомої шляхом поєднання традиційних та інтерактивних технологій навчання на уроках української мови та літератури.             

26 квітня 2019 року          Практичне заняття у вигляді круглого столу
                 
«Реалізація сучасної шкільної мовно-літературної освіти, розширення професійної компетентності та мобільності учителів української мови та літератури»
            - Сучасна мовно-літературна освіта
            - Професійна компетентність та мобільність учителя
            - Ефективні технології пошуку, навчання і виховання дітей
            - Формування соціалізованої особистості, національно свідомої шляхом поєднання традиційних та інтерактивних технологій навчання на уроках української мови та літератури.             



Протокол №1
засідання дидактичної майстерні вчителів української мови і літератури
від 21 листопада 2018 року
Присутніх – 16 учителів
Голова дидактичної майстерні:  Федорова Інна Іванівна
Секретар  дидактичної майстерні:  Якименко Оксана  Миколаївна
           Розглянули питання:
1. Аналіз роботи дидактичної майстерні  за 2017 -2018 навчальний рік.
- Обговорення завдань на новий навчальний рік. Завдання, які стоять перед учителями дидактичної майстерні на новий навчальний рік у зв”язку з ІV етапом роботи над новою науково-педагогічною проблемою «Освітні стратегії соціалізації особистості  громадянського суспільства» (вивчення пояснювальних записок, методичних листів, рекомендацій Управління освіти  щодо календарного та поурочного планування)      
2.  Практичне заняття у вигляді круглого столу «Формування творчої особистості, здатної до адаптації в соціумі, шляхом використання новітніх технологій»
            - Ефективні технології пошуку, навчання і виховання обдарованих дітей
             - Формування соціалізованої особистості, національно свідомої шляхом поєднання традиційних та інтерактивних технологій навчання на уроках української мови та літератури.             
  3. Вивчення передового досвіду вчителів :
- Корзун Катерина Миколаївна, учитель української мови і літератури Нікопольської середньої загальноосвітньої школи № 23 -  " Формування творчої особистості, здатної до адаптації в соціумі, шляхом використання новітніх технологій" .                                                                                                                                                                                                                             
Рішення:
1.     Роботу дидактичної майстерні оцінено задовільно. Членам дидактичної майстерні продовжити роботу з підвищення методичного рівня та самоосвіти..
2.     Залучати до роботи методичні та літературні новинки.
3.     Дотримуватись рекомендацій Міністерства освіти, ДОІ ППО, міськво .
4.     Ураховувати в роботі особливості програм, підручників.
5.     Продовжити роботу над удосконаленням власних уроків, використовувати нові підходи до викладання предметів.
6.     Активізувати роботу з обдарованими дітьми. Використовувати в роботі  різноманітні  методи, прийоми та форми  розвитку творчих здібностей учнів, ефективні технології пошуку, навчання і виховання обдарованих дітей.

7. Глибоко вивчати передовий досвід учителів Дніпропетровщини.

Протокол №2
засідання дидактичної майстерні вчителів української мови і літератури
від 26 квітня  2019 року
Присутніх – 16 учителів
Голова дидактичної майстерні:  Федорова Інна Іванівна
Секретар  дидактичної майстерні:  Якименко Оксана  Миколаївна
           Розглянули питання:
1. Аналіз роботи дидактичної майстерні  за 2018 рік.
2.  Практичне заняття у вигляді круглого столу «Реалізація сучасної шкільної мовно-літературної освіти, розширення професійної компетентності та мобільності учителів української мови та літератури»
            - Сучасна мовно-літературна освіта
            - Професійна компетентність та мобільність учителя
            - Ефективні технології пошуку, навчання і виховання дітей
             - Формування соціалізованої особистості, національно свідомої шляхом поєднання традиційних та інтерактивних технологій навчання на уроках української мови та літератури.             
  3. Вивчення передового досвіду вчителів :
-          Михайльо Людмила Томашівна, учитель української мови і літератури Настасівської загальноосвітньої школи Томаківського району -  «Сторітеллінг як спосіб передачі інформації через розповіді історій»                                               
                                                                                                                                                                                                                       
Рішення:
1.     Членам дидактичної майстерні продовжити роботу з підвищення методичного рівня та самоосвіти.
2.     Залучати до роботи методичні та літературні новинки.
3.     Дотримуватись рекомендацій Міністерства освіти, ДОІ ППО, міськво .
4.     Ураховувати в роботі особливості програм, підручників.
5.     Продовжити роботу над удосконаленням власних уроків, використовувати нові підходи до викладання предметів.
6.     Реалізовувати сучасну  шкільну  мовно-літературну  освіту, розширювати професійну компетентність та мобільність учителів української мови та літератури. Використовувати в роботі  різноманітні  методи, прийоми та форми  розвитку творчих здібностей учнів, ефективні технології пошуку, навчання і виховання дітей.
7. Глибоко вивчати передовий досвід учителів Дніпропетровщини.


План роботи дидактичної майстерні на 2018/2019 н.р.


Немає коментарів:

Дописати коментар